با سلام
دوستان عزیز تجربه نشان داده بهترین رادیاتور برای پژو 2000 رایاتور چهار لول می باشد چون به دلیل اینکه پژو 2000 دارای یک سنسور حرارتی 57 درجه می باشد و قدرت موتوری نیز نسبت به 1800 بیشتر است و نیز چون از نوع کاربراتوری است و ECU ندارد پس سوخت با منظم پاشیده نمی شود و موتور در مراحلی بیشتر گرم می کند پس به این خاطر است که در 2000 حتی بعد از خاموش کردن ماشین باز هم موتور فنها تا مدتی کار می کنند . اما در 1800 نیاز به کار کردن فنها بعد از خاموش کردن ماشین نیست.نقشه شماتیک رادیاتورپژو۲۰۰۰ درپایین آمده است(البته با۹۰درجه چرخش)

شماتیک رادیاتورپژو2000

قبلا رادیاتور های پرسی امروزی رو که تهش پلاستیکی هست رو نمیتونستن سیخ بزنن
من چند ماه پیش که برای تعویض رادیاتور اقدام کردم دیدم همون تکه پلاستیکی برنجیش هم اومده و پلاستیک رو باز میکنن و بعد از سیخ زدن برنجی رو جوش میدن.

یه جای دیگه رفتم گفتن ما همون پلاستیکی رو باز میکنیم و دوباره پرس میکنیم.

ازما تک لول 2000 بود که دیگه با دولول عوض کردیم و راحت شدیم.

استاندارد برای پژو باید 2 لول مسی بزارن ( که بعضا المینیومی ! میزارن که یک بار مصرفه و به درد نمیخوره )

در موتور 2000 در حالت استاندارد فن در درجه 90 شروع به کار کرده و پس از خاموش کردن ماشین از کار میافتد ( که بعضا با تعویض یونیت فن در حالت خاموش هم فنها کار میکنند ).
اما معمولا برای 2000 که درجه استاندارد 90 دارد برای اسیب نرسیدن به موتور ( سرسیلند و واشر سرسیلند ) از مهره رنویی قابل نصب روی رادیاتور استفاده میکنن .
که با اینکار رله را مستقیما به مهره و فن ( رله ) وصل میکنند و از باتری مستقیما برق میگیرند

با اینکار درجه حرارت رادیاتور ( و طبعا موتور ) همیشه در حالت 70_80 میماند ( حتی زمان خاموش بودن ماشین به دلیل استفاده از برق مستقیم فنها کار میکنند.

رادیاتور 2 لول مسی از نظر من برای 2000 کافیه .
در بدترین شرایط ( با توجه به استفاده از مهره رنویی و روشن بودن کولر و استفاده از نمد حرارتی زیر کاپوت ) من تا به حال گذر از مرز 90 را ندیدم .

قابل ذکر است فن 2 و کلا دور تند بعد از مرز 100 درجه در نظر گرفته شده که نشاندهنده استاندارد بودن حرارت موتور 2000 بین 90 تا 100 درجه و بعضا 110 درجه است.

با توجه به مواد بی کیفیت مصرفی در ایران این حد به هیچ عنوان قابل اجرا نیست و موتور سریعا در ناحیه واشر و خود سر سیلندر ( بعد از خرابی واشر ) ایجاد مشکل میکند.
با توجه به اینکه اب در درجه 100 ( که معمولا در موتور بیشتر از حالت نشان دهنده و سنسور است ) به جوش میاید و حتی ضد جوش هم قادر به نگهداری این میزان حرارت نیست این دما عاقلانه به نظر نمیرسد و پژو در زمان ساخت این نمونه موتور کارکرد روان در درجه بالا را فدای صدمه به موتور کرده ( که در نمونه های بعدی این موارد اصلاح شده )
 
توصیه شخصی من استفاده از مهره رنویی در فصول گرم است و در روزهای سرد با کشیدن فیش مورد نظر ماشین در حالت عادی خواهد بود ( البته به عمر باتری به دلیل روشن شدن فن زمان خاموش بودن اتومبیل صدمه خواهد زد ( که به دلیل گرم بودن هوا مشکل چندانی ندارد ) )

مهره رادیاتور که روی رادیاتور نصب میشه و معروف هست به مهره پیکان پژویی !! در همه فصول هم از این مهره بهره برداری می کنیم و مشکلی هم نداره و در کل به بهتر خنک شدن ماشین کمک خوبی می کنه .
در ضمن من در هر دو مورد ماشین یعنی هم 1800 و هم 2000 رادیاتور دولول اوردنز که مختص این ماشین هست رو توصیه می کنم البته از نوع اصلیش چون نوع قلابی هم داره.

+ نوشته شده در دوشنبه ششم خرداد 1387ساعت 14:50 توسط محمدرمضی |